Учителька англійської мови Ірина Гусінська та її учні – лауреати National Quality Label eTwinning

Під наставництвом учительки англійської мови Ірини Гусінської учні 9-Б класу відзначені знаком якості eTwinning за участь у двох міжнародних проєктах.

Проєкт “I Have a Story”

Упродовж чотирьох місяців (лютий–травень 2025 року) дев’ятикласники працювали разом із партнерами з шести країн: Туреччини, Румунії, Північної Македонії, Греції, Словаччини та України.

Мета проєкту об’єднати учнів із різних культур, щоб поділитися своїми традиціями та історіями, розвивати творче мислення, письмові й комунікативні навички, а також уміння презентувати результати власної діяльності.

Цей проєкт відзначений Національним знаком якості eTwinning за інноваційність, міжкультурну взаємодію та активне використання цифрових інструментів.

Проєкт “Sustainable Water – Sustainable Future”

Другий міжнародний проєкт був присвячений формуванню екологічної свідомості та відповідального ставлення до використання водних ресурсів.

Учні досліджували проблеми раціонального споживання води, обмінювалися досвідом із партнерами з різних країн, створювали спільні презентації та інтерактивні матеріали.

Проєкт отримав Національний знак якості eTwinning завдяки актуальності теми, високому рівню співпраці між школами та гармонійному поєднанню навчання з практичною діяльністю.

National Quality Label Awards for Cherkasy Gymnasium No. 31

We are proud to announce that our school has been awarded two eTwinning National Quality Labels for the successful implementation of international projects.

“I Have a Story”

Under the guidance of English teacher Iryna Gusinska, the 9 grade students collaborated with partners from Turkey, Romania, North Macedonia, Greece, Slovakia, and Ukraine.

The project aimed to connect students from different cultural backgrounds, enabling them to share their traditions and personal stories while developing creative thinking, writing, communication, and presentation skills.

The project was recognized with the National Quality Label for its innovative approach, intercultural cooperation, and effective use of digital tools.

“Sustainable Water – Sustainable Future”

This project focused on raising ecological awareness, encouraging responsible water usage, and highlighting global environmental challenges.

Through joint research, discussions, and interactive presentations, students exchanged knowledge and best practices with peers from other countries.

The project was awarded the National Quality Label for addressing an urgent global issue, fostering international collaboration, and integrating learning with practical student activities. These achievements demonstrate the dedication of our students and teachers to international cooperation, digital literacy, and the development of key 21st-century skills.