Нова українська школа: що і для кого зміниться з першого вересня?

Зміни, що чекають навчальні заклади.
Учитель
Абсолютно усі вчителі, котрі працюватимуть в експериментальних класах, пройшли відповідне навчання. Відтепер вчитель буде не просто викладачем, а в першу чергу – партнером і наставником.
Діти
Ставку роблять на послаблення суворості та дисципліни. Тепер шестирічний учень не повинен сидіти весь урок за партою та дивитися на дошку чи вчителя. Дітей навчатимуть не тільки звичних предметів, а й допомагатимуть вирішувати життєві проблеми.

Уроки
Уроків стане менше. Залишаться лише мова, математика, іноземна мова, фізкультура та мистецтво. Решту діти будуть вивчати на інтегрованому курсі «Я досліджую світ». Він охопить 7 освітніх галузей. Багато часу приділятимуть руху, прогулянкам та інших активним заняттям. Цікавим методом буде і «Ранкова зустріч». Учні і вчитель можуть сидіти в колі, вітатися одне з одним, кажучи, наприклад: «Доброго ранку, Андрійку. Рада тебе бачити». Це має створити додатковий контакт в колективі та позитивний настрій на день.

Домашні завдання
Їх не буде. Якщо першопрохідці виправдають це нововведення, то з наступного року домашніх не задаватимуть в усіх українських школах. У дітей з’явиться більше часу на творчість та рухову активність.

Оцінки
Їх не ставитимуть. Жодних «сонечок», п’ятибальних чи дванадцятибальних систем. Також відмінять дзвінки на урок і з уроку.

Класи
У класах має бути не більше 30 учнів. Парти розставлять не у звичні три ряди, а колом чи буквою «П». Таким чином хочуть створити для дітей максимально комфортну та дружню атмосферу. Мета – не лякати маленьких школяриків суворою дисципліною.

Навіщо школі реформа?
Такою реформою, кажуть в Міносвіти, хочуть підтримати природній потяг до знань. Не залякати дитину, яка після ігор в садочку потрапляє у строгий світ школи. Школа має бути безпечною для дітей. Учні повинні відчувати довіру та взаємоповагу до вчителя. Неприпустимим є насилля та цькування тих, хто вчиться гірше. Ставку роблять на гармонійний розвиток дитини, а тому навчання буде відбуватися частково у формі гри. Вчитель приділятиме більше уваги самостійності дітей та їх незалежному мисленню.
Якщо цьогорічний пілотний проект виправдає себе, то за такою схемою наступного року вчитимуться усі українські школярі. Однак він не є остаточним і протягом 2018 року може дещо змінюватися. І лише після цього МОН затвердить фінальний державний стандарт початкової освіти.
Лілія Гриневич, міністр освіти України:
У першому-другому класі дитина сприймає світ цілісно, а не по-предметно. Теми для навчання в рамках інтегрованих курсів підбирають вчителі разом з дітьми. Вчителі можуть реагувати на те, що відбувається навколо них і залучати дітей до спостереження світу реального, не тільки того, що у підручниках. І дискутувати з ними про ті проблеми, з якими діти безпосередньо стикаються.