Нова українська школа (НУШ) – це ключова освітня реформа Міністерства освіти і науки України, яка розпочалася з 2018 року і покликана зробити освіту сучасною, якісною та орієнтованою на дитину.
Головна мета НУШ – виховати компетентну, творчу, відповідальну особистість, яка вміє критично мислити, співпрацювати й навчатися впродовж життя.
Основні засади НУШ:
- Дитиноцентризм. У центрі освітнього процесу – дитина, її потреби, здібності та інтереси.
- Компетентнісний підхід. Важливо не лише здобути знання, а й уміти застосовувати їх у житті.
- Педагогіка партнерства. Співпраця між учнем, учителем і батьками ґрунтується на довірі, взаємоповазі та підтримці.
- Сучасні методики та технології. Використання інтегрованого навчання, проєктної діяльності, цифрових ресурсів, STEM- і STREAM-технологій.
- Нова роль учителя. Учитель – не лише джерело знань, а й фасилітатор, наставник і мотиватор.
- Сприятливе освітнє середовище. Класи обладнуються сучасними меблями, технікою, створюються простори для навчання, відпочинку та творчості.
Чого прагне НУШ?
- виховати патріотів і відповідальних громадян;
- забезпечити рівний доступ до якісної освіти;
- сформувати уміння ХХІ століття – критичне мислення, комунікацію, креативність, співпрацю;
- зробити школу місцем, куди діти йдуть із радістю.
Нова українська школа – це шлях до сучасної європейської освіти, де дитина почувається щасливою, а навчання стає простором для розвитку і натхнення.
Нова українська школа (НУШ) – це школа, де панує атмосфера довіри, партнерства та поваги, де діти відчувають себе вільними й захищеними, а навчання стає цікавим і сучасним.
Нова українська школа у Черкаській гімназії №31
У 2025/2026 навчальному році наша гімназія продовжує впроваджувати ключові ідеї НУШ, які спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей: уміння вчитися впродовж життя, критично й творчо мислити, працювати в команді, відповідально ставитися до власного розвитку.
Особливу увагу приділено:
- використанню STREAM-технологій та інтегрованому навчанню;
- розвитку партнерської взаємодії між учителем, учнем та батьками;
- формуванню патріотизму та громадянських цінностей;
- створенню безпечного й інклюзивного освітнього середовища;
- застосуванню сучасних цифрових інструментів та інноваційних методик.
Учителі гімназії активно впроваджують компетентнісний підхід, забезпечують міжпредметні зв’язки, використовують нові освітні ресурси та форми роботи: інтегровані уроки, проєктну діяльність, дослідницькі завдання, учнівське самоврядування.