
Між Черкаською гімназією № 31 та Черкаським національним університетом імені Богдана Хмельницького успішно діє договір про співпрацю, який відкриває для гімназистів широкий простір наукових можливостей. У його межах 17 грудня 2025 року та з нагоди 430-ї річниці від дня народження гетьмана-державника Богдана Хмельницького (1595–1657) дев’ять учнів нашого закладу долучилися до роботи Всеукраїнської наукової конференції «ХІІІ Богданівські читання».
Форум, що проходив у конференц-залі та аудиторіях університету, зібрав 91 учасника – відомих науковців і дослідників із Києва, Черкас, Кропивницького, Вінниці та інших міст України. У такому представницькому середовищі гімназисти мали змогу не лише презентувати власні напрацювання, а й відчути справжню атмосферу академічної науки.
Змістовні й оригінальні доповіді, присвячені різним аспектам Козацької революції 1648–1676 рр., становлення політичних (козацько-старшинських) еліт, безпосередньо постаті Великого Богдана, а також історії релігійно-церковного питання, виникнення та формування кримськотатарського етносу, розвитку сучасної козацької педагогіки, представили Яна Моляка (11-А клас), Валерія Степченко (11-В клас), Марія Бубела (10-А клас), Анастасія Форостяна (10-В клас), Аліна Молибог і Анна Костенко (10-В клас), Катерина Горошко (10-В клас), Артем Гриценко та Дмитро Коваленко (10-В клас). Свій перший досвід участі в науковій дискусії учні здобули під час пленарного засідання, а згодом – у секційній роботі, де оприлюднили результати власних досліджень. За словами гімназистів, живе спілкування з провідними вченими справило на них надзвичайно приємне й надихаюче враження.
Наукове керівництво проєктом здійснював професор Юрій Присяжнюк, який професійно супроводжував учнів у виборі тематики, спрямовував їхні творчі пошуки, надавав практичні поради, а також допомагав у редагуванні й підготовці авторських текстів до друку.
Участь у такому поважному науковому заході стала для гімназистів важливим кроком на шляху до формування дослідницьких компетентностей та усвідомленого професійного самовизначення.

